Możliwość składania reklamacji towaru sprzedawanego po obniżonej cenie zależy od tego, jakie były przyczyny przeceny. Jeżeli cena towaru była obniżona z powodu sezonowej wyprzedaży artykułów pełnowartościowych, gdy obniżka spowodowana była tym, że towary trudno było zbyć – klientom przy reklamacji przysługują takie same prawa jak wtedy, gdy kupują oni artykuły nieprzecenione.

Oznacza to, że klient w razie wykrycia niezgodności towaru z umową może najpierw żądać według swojego uznania albo wymiany towaru na nowy, albo nieodpłatnej naprawy. Sprzedawca może bowiem nie spełnić żądania klienta, jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli wymiana lub naprawa towaru jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów albo sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu kupującego w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, to klient może zażądać obniżenia ceny, a nawet odstąpić od umowy, choć to ostatnie jest możliwe tylko wtedy, gdy stwierdzona wada jest nieistotna. Na skorzystanie z tych uprawnień konsument ma dwa lata od zakupu towaru, ale traci je po upływie dwóch miesięcy od wykrycia wady, jeśli w tym czasie nie zawiadomi o nich sprzedawcy.

Zdarzają się jednak takie sytuacje, że sprzedawca obniża cenę towaru dlatego, że ma określoną wadę, o istnieniu której klient został poinformowany przy dokonywaniu zakupu. W takiej sytuacji klient nie może w odniesieniu do tej konkretnej wady składać reklamacji, ponieważ sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego ?z umową, gdy konsument w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien wiedzieć.

Odpowiedź na pytanie zależeć będzie zatem od tego, jaka była przyczyna obniżenia ceny bluzki. Jeśli towar sprzedawany był jako pełnowartościowy, przedsiębiorca powinien rozpatrzyć reklamację, gdy zaś obniżka ceny wynikała ?z konkretnej wady, która stanowią przyczynę reklamacji, wówczas klientka nie może złożyć reklamacji.