Norwegia jest bardzo ważnym partnerem gospodarczym Pomorza. Widzimy wiele pól do współpracy m.in. w sektorze morskim, przemyśle offshore, energetyce, technologiach środowiskowych, czy też branży ICT. Liczymy, że misja wyjazdowa wzmocni nasze stosunki gospodarcze, a pozyskane dobre praktyki od partnerów norweskich i wymiana doświadczeń zaowocują implementacją ciekawych wspólnych projektów, zarówno na Pomorzu jak i w Norwegii wskazuje Mirosław Kamiński, prezes Pomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, która jest organizatorem misji.

Wyjazd planowany jest w dniach 13-16 października

, w okresie trwania Oslo Innovation Week. Warto pamiętać, że Oslo jest głównym ośrodkiem ICT i nowoczesnych technologii, skupiającym aż 60 proc. firm z tego sektora w całej Norwegii. I właśnie dlatego propozycja wyjazdu skierowany jest do pomorskich firm z sektora MSP, działających w branży ICT (kryteria i warunki uczestnictwa przedstawione są w regulaminie naboru). W programie misji planowane są spotkania z firmami norweskimi, rozmowy B2B, a także w ramach wymiany dobrych praktyk wizyty studyjne do branżowych parków-naukowo technologicznych i klastrów. Ponadto, we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Oslo oraz Norwesko-Polską Izbą Gospodarczą planowane jest polsko-norweskie seminarium biznesowe połączone z tzw. networkingiem dla firm.

Grupa pierwszych przedsiębiorców, która zgłosi chęć udziału w misji i dodatkowo spełni minimum punktowe (trzeba uzyskać 15 punktów, zgodnie z przyjętymi kryteriami), może liczyć na dofinansowanie do kosztów pobytu w Norwegii w formule tzw. pomocy de minimis. I tak, organizatorzy przewidują wsparcie obejmujące:

- udział w przedwyjazdowych warsztatach aktywności międzynarodowej (omawiana będzie specyfika rynku norweskiego, różnice kulturowe),

- pokrycie kosztów zakwaterowania w hotelu/hotelach na terenie Norwegii,

- koszty transferów (przejazdów) lokalnych na terenie kraju docelowego, zgodnie z programem misji,

- koszty biletów wstępu na targi (jeżeli w trakcie misji będzie zaplanowany udział w targach),

- koszty organizacji spotkań w ramach misji,

- przygotowanie materiałów informacyjno-promocyjnych związanych z uczestnictwem, tj. wspólnego katalogu uczestników misji w postaci prezentacji multimedialnej na nośniku cyfrowym,

Z drugiej strony, koszty pokrywane przez przedsiębiorcę we własnym zakresie obejmują: ubezpieczenie zdrowotne i NNW, diety pobytowe, wyżywienie oraz koszt dojazdu do/z kraju docelowego oraz ewentualne inne koszty dodatkowe związane z uczestnictwem w wyjeździe, nie objęte dofinansowaniem.

Ostatnia istotna informacja jest taka, że w misji mogą wziąć udział także ci przedsiębiorcy, którzy nie załapią się na dotację. Na przykład przez to, że złożą wniosek zbyt późno lub nie otrzymają wystarczającej liczby punktów. Przedstawiciele takich firm mogą ustalić z organizatorem warunki ich udziału w misji, przy założeniu, że samodzielnie poniosą wszystkie związane z tym wydatki.

Ogłoszenie o naborze wniosków, regulamin misji i kryteria wyboru firm są dostępne na stronie www.parr.slupsk.pl. Informacje o misji znajdują się także na stronie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 8 września. Warto jednak pamiętać, że o szansach na uzyskanie dofinansowania może decydować kolejność zgłoszeń.