[b]Prowadzę przedsiębiorstwo usługowe wykonujące przede wszystkim instalacje elektryczne, komputerowe, alarmowe, telefoniczne dla instytucji i firm. Sprzedajemy także tym podmiotom sprzęt komputerowy i telefoniczny (komputery, monitory, drukarki i instalacje do nich), jeżeli w trakcie usługi wystąpi taka potrzeba. Sprzętu tego nie sprowadzamy ani nie produkujemy, kupujemy u dilerów lub w hurtowniach.
Czy jesteśmy wprowadzającym sprzęt elektroniczny? Czy mamy obowiązek odbierać sprzedany sprzęt elektroniczny?[/b]
Jeżeli czytelnik nie sprowadza z zagranicy sprzętu ani sam go nie produkuje, to nie jest wprowadzającym sprzęt. Jest natomiast jego sprzedawcą.
Zarówno sprzedawca detaliczny, jak i hurtowy musi zgodnie z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=721C5A40504FB668CA2A081548A19F7C?id=179163]ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (DzU z 2005 r. nr 180, poz. 1495 ze zm.)[/link] przyjąć od klienta sprzęt przy zakupie nowego w proporcji jeden za jeden i tego samego rodzaju co kupowany przez klienta. Jednak w wypadku firmy czytelnika nie zawsze będzie ona musiała odbierać sprzedawane przez siebie artykuły.
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Środowiska zbieranie, podobnie zresztą jak wprowadzanie, nie dotyczy samej instalacji (kabli, złączy), nie spełnia ona bowiem definicji urządzenia. Firma będzie jednak musiała przyjmować zużyty sprzęt w zamian za sprzedane komputery, monitory, drukarki lub telefony.