Zarząd Solid Security zgodził się przeznaczyć środki finansowe na pomoc socjalną dla pracowników będących w trudnej sytuacji.

Ponadto podejmujący pracę w SOLID będą się mogli spotkać z przedstawicielem związku zawodowego. Solid zapewni związkowi możliwość rozmów z nowymi pracownikami podczas organizowanych dla nich szkoleń. Solid Security zobowiązał się również do rzetelnego odprowadzania składek związkowych.

Przypominamy, że [b]związkowcy zastosowali niekonwencjonalne metody, by zwrócić uwagę na swoje problemy. Przed największym na świecie sklepem Ikea w Sztokholmie odbyła się pikieta przeciwko praktykom, jakie stosuje koncern w Polsce[/b]. Ikea jest jednym z większych klientów firmy SOLID.

[b]Dodatkowo w „Svenska Dagbladet”, jednym z największych dzienników w Szwecji, ukazało się ogłoszenie dotyczące sytuacji pracowników ochraniających sklepy Ikei w Polsce[/b].

Wcześniej w 12 krajach Unii Europejskiej odbyła się akcja ulotkowa informująca o trudnej sytuacji pracujących w polskich firmach ochroniarskich.

Organizatorem kampanii wspierającej protestujących pracowników ochrony był NSZZ „Solidarność”. Od ponad dwóch lat związek ten pomaga pracownikom ochrony organizować się w związek zawodowy i poprawiać warunki pracy.

Na ponad 200 tys. zatrudnionych w ochronie do „S” należy obecnie około 5 tys. pracowników.