Reklama

Fundacja rodzinna – jaki kształt przepisów?

22 kwietnia br. kończą się konsultacje społeczne projektu ustawy o fundacji rodzinnej. Eksperci i przedstawiciele firm rodzinnych postulują, aby ostateczny kształt projektu ustawy zachęcił polskich przedsiębiorców do zakładania fundacji rodzinnych.

Publikacja: 22.04.2021 11:25

Fundacja rodzinna – jaki kształt przepisów?

Foto: Fundacja rodzinna – przepisy jej dotyczące dopiero powstają. Źródło: Adobe Stock

Fundacja rodzinna w Polsce to wciąż przyszłość, choć po prawie dwóch latach przygotowań Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii skierowało do konsultacji publicznych projekt ustawy o fundacji rodzinnej. Chcąc ją założyć fundator będzie musiał wnieść mienie o wartości co najmniej 100 tys. zł. Beneficjentami będą osoby fizyczne, ale też organizacje pożytku publicznego. Świadczenia, które otrzymają obniżą wartość zachowku – informuje portal prawo.pl.

– Prace toczyły się długo, ale dzięki temu widać, że  nie  jest to projekt napisany na kolanie, choć kilka przepisów wymaga korekty – ocenia Dawid Rejmer, radca prawny i wiceprezes Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama