Reklama

Pół roku do RODO. GIODO zachęca do przeprowadzenia testu gotowości

Administratorom danych pozostało już tylko pół roku, by dostosować przetwarzanie danych osobowych do przepisów RODO. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych zachęca, by za pomocą testu gotowości sprawdzić stan swojej wiedzy w tym zakresie i przeanalizować, czy wszystkie stosowane rozwiązania, procedury czy formularze są z zgodne z nowymi przepisami.

Aktualizacja: 28.11.2017 08:31 Publikacja: 28.11.2017 08:20

Pół roku do RODO. GIODO zachęca do przeprowadzenia testu gotowości

Foto: Adobe Stock

dgk

Od 25 maja 2018 r. wszyscy administratorzy danych muszą spełniać wymogi określone w unijnym ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych (RODO).

- Rozporządzenie to znacząco zmieni dotychczasowe podejście do ochrony danych, zaś administratorzy danych w większym niż dotąd stopniu staną się podmiotami odpowiedzialnymi za to, by dane osobowe były przetwarzane zgodnie z prawem, Oznacza to, iż muszą oni dokonać szczegółowej weryfikacji stosowanych dotychczas rozwiązań z zakresu ochrony danych osobowych i w wielu przypadkach je zmodyfikować. Jednocześnie muszą być przygotowani na właściwą realizację zwiększonych praw osób, których dane dotyczą - podkreśla GIODO.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama