Reklama
Rozwiń

Ogłoszenie o naborze do urzędu bez szczegółów o preferencjach np. niepełnosprawności

Przepisy przewidują okoliczności, w których pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisko urzędnicze mają osoby niepełnosprawne. W ogłoszeniu o naborze nie trzeba jednak ani informować o tym uprawnieniu, ani podawać podstawy skorzystania z niego.

Publikacja: 05.10.2017 02:00

Ogłoszenie o naborze do urzędu bez szczegółów o preferencjach np. niepełnosprawności

Foto: 123RF

- Czy formułując ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w samorządzie powinnam wskazywać, że osoby niepełnosprawne, które chcą skorzystać z preferencji w naborze, muszą przedstawić wraz z dokumentami aplikacyjnymi kopię orzeczenia o niepełnosprawności? Czy powinnam wskazywać na sam fakt istnienia preferencji dla osób niepełnosprawnych w dostępie do zatrudnienia? – pyta czytelniczka.

Nie ma takiego obowiązku. Jeśli jednak wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 proc., warto wskazać na konieczność dołączenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, gdy kandydat zamierza skorzystać z preferencji w zatrudnieniu. Nie ma natomiast obowiązku opisywania samego uprawnienia.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego