Reklama
Rozwiń

NSA: przy rejestracji znaku towarowego trzeba wziąć pod uwagę renomę

Spółka z Reguł nie miała prawa zarejestrować znaku towarowego „A ADORATION” – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.

Aktualizacja: 26.07.2017 11:21 Publikacja: 26.07.2017 11:11

NSA: przy rejestracji znaku towarowego trzeba wziąć pod uwagę renomę

Foto: 123RF

W marcu 2012 roku do polskiego Urzędu Patentowego RP wpłynął sprzeciw Parfums Christian Dior z Paryża wobec decyzji o udzieleniu prawa ochronnego na znak towarowy "A ADORATION" na rzecz spółki z siedzibą w podwarszawskich Regułach.

Znak towarowy został zgłoszony z przeznaczeniem do oznaczania takich towarów jak: cienie do powiek, róże do policzków, tusze do rzęs, pomadki do ust, błyszczyki do ust, konturówki do ust, konturówki do brwi, konturówki do oczu, pudry prasowane, fluidy, podkłady pod makijaż, lakiery do paznokci, kosmetyki do pielęgnacji paznokci.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego