NSA: przy rejestracji znaku towarowego trzeba wziąć pod uwagę renomę

Spółka z Reguł nie miała prawa zarejestrować znaku towarowego „A ADORATION” – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.

Aktualizacja: 26.07.2017 11:21 Publikacja: 26.07.2017 11:11

NSA: przy rejestracji znaku towarowego trzeba wziąć pod uwagę renomę

Foto: 123RF

W marcu 2012 roku do polskiego Urzędu Patentowego RP wpłynął sprzeciw Parfums Christian Dior z Paryża wobec decyzji o udzieleniu prawa ochronnego na znak towarowy "A ADORATION" na rzecz spółki z siedzibą w podwarszawskich Regułach.

Znak towarowy został zgłoszony z przeznaczeniem do oznaczania takich towarów jak: cienie do powiek, róże do policzków, tusze do rzęs, pomadki do ust, błyszczyki do ust, konturówki do ust, konturówki do brwi, konturówki do oczu, pudry prasowane, fluidy, podkłady pod makijaż, lakiery do paznokci, kosmetyki do pielęgnacji paznokci.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń