NSA: przy rejestracji znaku towarowego trzeba wziąć pod uwagę renomę

Spółka z Reguł nie miała prawa zarejestrować znaku towarowego „A ADORATION” – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.

Aktualizacja: 26.07.2017 11:21 Publikacja: 26.07.2017 11:11

NSA: przy rejestracji znaku towarowego trzeba wziąć pod uwagę renomę

Foto: 123RF

W marcu 2012 roku do polskiego Urzędu Patentowego RP wpłynął sprzeciw Parfums Christian Dior z Paryża wobec decyzji o udzieleniu prawa ochronnego na znak towarowy "A ADORATION" na rzecz spółki z siedzibą w podwarszawskich Regułach.

Znak towarowy został zgłoszony z przeznaczeniem do oznaczania takich towarów jak: cienie do powiek, róże do policzków, tusze do rzęs, pomadki do ust, błyszczyki do ust, konturówki do ust, konturówki do brwi, konturówki do oczu, pudry prasowane, fluidy, podkłady pod makijaż, lakiery do paznokci, kosmetyki do pielęgnacji paznokci.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama