Reklama

Wsparcie w pandemii: czy otwierać firmę, mimo zakazu

Wobec przedłużającego się lockdownu wielu przedsiębiorców rozważa otwarcie biznesów wbrew obostrzeniom. Nakładane za to kary są uchylane przez sądy, ale rząd straszy odmową wsparcia czy koniecznością jego zwrotu.

Publikacja: 17.02.2021 19:00

Wsparcie w pandemii: czy otwierać firmę, mimo zakazu

Foto: AdobeStock

Ograniczenia, a w szczególności zakazy prowadzenia przez niektórych przedsiębiorców działalności, są wprowadzane od początku pandemii w drodze rozporządzeń wydawanych na podstawie ustawy z 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (dalej: ustawa). Naruszanie tych zakazów stanowi dla policji i sanepidu podstawę (zgodnie z art. 48a ustawy) nakładania kar pieniężnych w wysokości od 10 000 do 30 000 zł, które dodatkowo są natychmiast wykonalne. Jest to szczególnie dotkliwa sankcja, ponieważ pozbawia firmę dostępu do tych środków, a ich ewentualne odzyskanie wymaga wyroku sądowego.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama