W jaki sposób można skutecznie obronić autorski pomysł

Ogólna idea nie podlega ochronie na podstawie prawa autorskiego. Obejmuje ona sposób jej wyrażenia, czyli konkretne zmaterializowanie pomysłu np. „wizerunek" produktu. W praktyce jednak odróżnienie idei od jej chronionego wyrażenia nastręcza sporo problemów.

Aktualizacja: 04.03.2017 15:01 Publikacja: 04.03.2017 13:30

W jaki sposób można skutecznie obronić autorski pomysł

Foto: www.sxc.hu

W ramach każdego rodzaju działalności gospodarczej powstają pomysły, koncepcje, idee dotyczące bardzo różnych aspektów działalności przedsiębiorstwa. Może to być pomysł pracownika na kampanię reklamową czy też koncepcja agencji reklamowej na nowe opakowanie produktu sprzedawanego przez przedsiębiorcę lub pomysł nowej gry komputerowej. Jeżeli takie pomysły czy też koncepcje opierają się na znanych już rozwiązaniach to zazwyczaj przedsiębiorcy nie zależy na ich ochronie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama