Czy opłata za zgłoszenie znaku towarowego to koszt

Zdaniem fiskusa prawa ochronne do znaków towarowych, które zostały zgłoszone przez podatników, nie podlegają amortyzacji. Innego zdania sądy, które zaliczają wydatki na rejestrację do wartości niematerialnych.

Publikacja: 07.07.2016 06:50

Czy opłata za zgłoszenie znaku towarowego to koszt

Foto: 123RF

Podatnik poniósł opłatę z tytułu zgłoszenia stworzonego przez siebie znaku towarowego (logo) do Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Opłata wyniosła ponad 4000 zł. Czy opłatę tę podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio, czy musi ją amortyzować? – pyta czytelnik.

Ochrona znaku towarowego na rynku europejskim wymaga jego zgłoszenia w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Towarzyszy temu konieczność poniesienia opłaty za zgłoszenie. Odpowiedź na pytanie wymaga jednak odpowiedniego zakwalifikowania samego znaku towarowego stworzonego przez podatnika.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama