Czy opłata za zgłoszenie znaku towarowego to koszt

Zdaniem fiskusa prawa ochronne do znaków towarowych, które zostały zgłoszone przez podatników, nie podlegają amortyzacji. Innego zdania sądy, które zaliczają wydatki na rejestrację do wartości niematerialnych.

Publikacja: 07.07.2016 06:50

Czy opłata za zgłoszenie znaku towarowego to koszt

Foto: 123RF

Podatnik poniósł opłatę z tytułu zgłoszenia stworzonego przez siebie znaku towarowego (logo) do Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Opłata wyniosła ponad 4000 zł. Czy opłatę tę podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio, czy musi ją amortyzować? – pyta czytelnik.

Ochrona znaku towarowego na rynku europejskim wymaga jego zgłoszenia w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Towarzyszy temu konieczność poniesienia opłaty za zgłoszenie. Odpowiedź na pytanie wymaga jednak odpowiedniego zakwalifikowania samego znaku towarowego stworzonego przez podatnika.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń