Czy opłata za zgłoszenie znaku towarowego to koszt

Zdaniem fiskusa prawa ochronne do znaków towarowych, które zostały zgłoszone przez podatników, nie podlegają amortyzacji. Innego zdania sądy, które zaliczają wydatki na rejestrację do wartości niematerialnych.

Publikacja: 07.07.2016 06:50

Czy opłata za zgłoszenie znaku towarowego to koszt

Foto: 123RF

Podatnik poniósł opłatę z tytułu zgłoszenia stworzonego przez siebie znaku towarowego (logo) do Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Opłata wyniosła ponad 4000 zł. Czy opłatę tę podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio, czy musi ją amortyzować? – pyta czytelnik.

Ochrona znaku towarowego na rynku europejskim wymaga jego zgłoszenia w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Towarzyszy temu konieczność poniesienia opłaty za zgłoszenie. Odpowiedź na pytanie wymaga jednak odpowiedniego zakwalifikowania samego znaku towarowego stworzonego przez podatnika.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki