Reklama
Rozwiń

Firma może stosować promocyjne ceny w transakcjach z influencerami

Rekomendacje influencerów przyciągają nowych klientów i zwiększają sprzedaż. Ten argument przekonał skarbówkę, która potwierdziła, że firma może sprzedawać swoje produkty za złotówkę, jeśli ma to uzasadnienie ekonomiczne.

Publikacja: 13.09.2022 18:49

Firma może stosować promocyjne ceny w transakcjach z influencerami

Foto: Adobe Stock

mat

Interpretacja dotyczy spółki, zajmującej się przygotowywaniem i dostarczaniem żywności. Chce ona zwiększyć sprzedaż kateringu dietetycznego. W tym celu nawiązała współpracę z wpływowymi w świecie mediów społecznościowych osobami, tzw. influencerami. Sprzedaje im katering za złotówkę (netto), w zamian za to promują go na swoich profilach czy polecają znajomym.

Firma przekonywała, że taka współpraca powinna przyczynić się do pozyskania nowych klientów i zwiększenia obrotów. Spółka miała wątpliwości, jak rozliczyć sprzedaż kateringu influencerom? Czy VAT należy zapłacić od złotówki?

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego