Katering dla influencera za złotówkę? Skarbówka nie ma nic przeciwko

Firma może stosować promocyjne ceny w transakcjach z wpływowymi osobami. Podatkowo na tym nie straci.

Publikacja: 13.09.2022 07:22

Katering dla influencera za złotówkę? Skarbówka nie ma nic przeciwko

Foto: AdobeStock

Rekomendacje influencerów przyciągają nowych klientów i zwiększają sprzedaż. Ten argument przekonał skarbówkę, która potwierdziła, że firma może sprzedawać swoje produkty za złotówkę, jeśli ma to uzasadnienie ekonomiczne. Tylko od tej złotówki zapłaci VAT należny, za to odliczy cały podatek z wydatków na zakupy.

O interpretację wystąpiła spółka zajmująca się przygotowywaniem i dostarczaniem żywności. Chce zwiększyć sprzedaż kateringu dietetycznego. W tym celu nawiązała współpracę z wpływowymi w świecie mediów społecznościowych osobami, tzw. influencerami. Sprzedaje im katering za złotówkę (netto), w zamian za to promują go na swoich profilach czy polecają znajomym. Influencerzy, którzy są trenerami personalnymi, rekomendują posiłki swoim podopiecznym.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych. Chodzi o tajemnicę zawodową
Podatki
Darowane środki trwałe. Fiskus: przerwanie amortyzacji jest niekonstytucyjne
Podatki
Czy spółka powstała z jednoosobowej firmy na estońskim CIT korzysta z preferencji przy zatrudnianiu. Wyrok NSA
Podatki
Kto donosi do skarbówki, ma teraz ochronę jak sygnalista
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Podatki
Koniowóz jak samochód osobowy. Interpretacja fiskusa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń