Reklama

Katering dla influencera za złotówkę? Skarbówka nie ma nic przeciwko

Firma może stosować promocyjne ceny w transakcjach z wpływowymi osobami. Podatkowo na tym nie straci.

Publikacja: 13.09.2022 07:22

Katering dla influencera za złotówkę? Skarbówka nie ma nic przeciwko

Foto: AdobeStock

Rekomendacje influencerów przyciągają nowych klientów i zwiększają sprzedaż. Ten argument przekonał skarbówkę, która potwierdziła, że firma może sprzedawać swoje produkty za złotówkę, jeśli ma to uzasadnienie ekonomiczne. Tylko od tej złotówki zapłaci VAT należny, za to odliczy cały podatek z wydatków na zakupy.

O interpretację wystąpiła spółka zajmująca się przygotowywaniem i dostarczaniem żywności. Chce zwiększyć sprzedaż kateringu dietetycznego. W tym celu nawiązała współpracę z wpływowymi w świecie mediów społecznościowych osobami, tzw. influencerami. Sprzedaje im katering za złotówkę (netto), w zamian za to promują go na swoich profilach czy polecają znajomym. Influencerzy, którzy są trenerami personalnymi, rekomendują posiłki swoim podopiecznym.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama