Konferencja odbędzie się już po raz drugi i mieć będzie formułę online. Wśród prelegentów znajdą się wybitni specjaliści od RODO, m. in. zastępca Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych Mirosław Sanek, redaktor naczelna kwartalnika ABI Expert radczyni prawna dr Marlena Sakowska - Baryła, Tomasz Izydorczyk autor kierunku "Studiów Podyplomowych Inspektor Ochrony Danych” oraz 16 innych praktyków z a także 16 praktyków z takich organizacji jak DPD, mBank, iTaxi, Rocoh, H&M czy CCC.

Gościem specjalnym konferencji będzie Max Schrems prawnik specjalista w sprawach prywat-ności. Prywatności, autor licznych publikacji oraz aktywista. Najbardziej znany jest z prowadzenia kampanii przeciw Facebookowi w sprawie naruszeń europejskich przepisów dotyczących prywat-ności. Portal miał też przekazywać dane osobowe amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Narodo-wego (NSA) w ramach programu PRISM NSA. Schrems jest także założycielem NOYB – Europejskiego Centrum Praw Cyfrowych oraz jej honorowym przewodniczącym.

Konferencja ma na celu „promocję pozytywnej i korzystnej strony stosowania” Rozporzą-dzenia o Ochronie Danych Osobowych a także wymianę doświadczeń, oraz opracowanie materiału pomocnego w tej promocji i wytłumaczeniu środowisku sensu stosowania RODO. Jej efektem ma natomiast być zmiana spojrzenia biznesu na ochronę danych – tak by nieprzegano jej już jako zbędnych obciążeń ale jako okazję do rozwoju. Podczas konferencji poruszone zostaną takie tematy jak: budowanie lepszej komunikacji klientem (o danych osobowych w marketingu online), jak zarządzać danymi HRowymi w dużej organizacji (RODO w rekrutacji), co robić w przypadku wycieku danych (cyberzagrożenia dla danych osobowych) a także korzyści dla obywateli i przedsiębiorców z RODO w perspektywie międzynarodowej.

Eksperci biznesu podzielą się z uczestnikami swoimi doświadczeniami w pracy z danymi osobowymi:

Reklama
Reklama

• Do czego jeszcze można wykorzystać dane? Case study firmy transportowej.

• Czy działania marketingowe zgodne z RODO oznaczają oszczędności i "nieprzepalanie

budżetu" przeznaczonego na kampanie?.

• Jak nie wejść na pole minowe przy wyborze podwykonawcy.

• Mam Twoje dane o zdrowiu - perspektywa sektora medycznego.

• Środki komunikacji indywidualnej - uwarunkowania systemowe i prawne potencjału rozwoju

pojazdów autonomicznych w Europie.

• Przetwarzanie danych i stosowanie RODO, gdy klient jest z tych świadomych - case study ze

szkoły wyższej.

• Przetwarzanie danych wrażliwych w zakładzie ubezpieczeniowym - case study.

To tylko wybrane tematy z listy znajdującej się w obszernym harmonogramie wydarzenia, które znajdziecie tutaj: https://2konferencjarodo.dapr.pl/