Przedsiębiorca musi reagować, gdy kierowcy łamią przepisy

Właściwa organizacja i dyscyplina pracy obejmuje nie tylko przeprowadzanie szkoleń pracowników czy niezachęcanie ich poprzez system wynagradzania do naruszania obowiązującego czasu pracy. To także stały, wnikliwy nadzór nad zatrudnionymi i wykrywanie ewentualnych naruszeń.

Aktualizacja: 21.02.2016 11:56 Publikacja: 21.02.2016 11:30

Przedsiębiorca musi reagować, gdy kierowcy łamią przepisy

Foto: www.sxc.hu

Sprawa dotyczyła kary nałożonej na przedsiębiorcę prowadzącego firmę transportową po kontroli w jego firmie. W jej wyniku stwierdzono liczne naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym i unijnych. Całość zebranego materiału dowodowego wskazała na złą organizację pracy kierowców w firmie.

Zabrakło nadzoru

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki