Awantura o źdźbło trawy w butelce

Trwająca od prawie 25 lat batalia prawna o zastrzeżenie znaku towarowego źdźbła trawy w butelce ostatecznie nie została rozstrzygnięta. Producent polskiego alkoholowego „skarbu narodowego”, wódki smakowej z trawą z Puszczy Białowieskiej zwanej potocznie Żubrówką, toczy spór urzędowo-prawny ze szwajcarską spółką Underberg AG o rejestrację trójwymiarowego znaku towarowego. Wygląda na to, że to jeszcze nie koniec.

Publikacja: 29.11.2020 09:00

Awantura o źdźbło trawy w butelce

Foto: Adobe Stock

Ostatni wyrok Sądu (dawniej: Sądu Pierwszej Instancji; UE) z dnia 23 września 2020 r. w sprawie T-796/16 dotyczył rozpoznania skargi spółki CEDC International sp. z o.o. (właściciela szeregu znaków towarowych, m.in. obejmujących wygląd butelki wódki Żubrówka) w związku z decyzją Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) o oddaleniu sprzeciwu CEDC. Przedmiotem sprawy jest potencjalna rejestracja trójwymiarowego znaku towarowego zgłoszonego przez szwajcarską spółkę Underberg AG., o następującym wyglądzie:

Pozostało 87% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje