Reklama

Awantura o źdźbło trawy w butelce

Trwająca od prawie 25 lat batalia prawna o zastrzeżenie znaku towarowego źdźbła trawy w butelce ostatecznie nie została rozstrzygnięta. Producent polskiego alkoholowego „skarbu narodowego”, wódki smakowej z trawą z Puszczy Białowieskiej zwanej potocznie Żubrówką, toczy spór urzędowo-prawny ze szwajcarską spółką Underberg AG o rejestrację trójwymiarowego znaku towarowego. Wygląda na to, że to jeszcze nie koniec.

Publikacja: 29.11.2020 09:00

Awantura o źdźbło trawy w butelce

Foto: Adobe Stock

Ostatni wyrok Sądu (dawniej: Sądu Pierwszej Instancji; UE) z dnia 23 września 2020 r. w sprawie T-796/16 dotyczył rozpoznania skargi spółki CEDC International sp. z o.o. (właściciela szeregu znaków towarowych, m.in. obejmujących wygląd butelki wódki Żubrówka) w związku z decyzją Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) o oddaleniu sprzeciwu CEDC. Przedmiotem sprawy jest potencjalna rejestracja trójwymiarowego znaku towarowego zgłoszonego przez szwajcarską spółkę Underberg AG., o następującym wyglądzie:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama