Reklama
Rozwiń

Jak sobie poradzić z ochroną danych osobowych

Nowoczesne technologie, w tym przede wszystkim komputerowe, informatyczne, telekomunikacyjne pozwalają na coraz to nowe wykorzystanie danych osobowych znajdujących się w gestii przedsiębiorstwa. Z drugiej stanowią zagrożenie, ponieważ w przypadku awarii sprzętu lub włamania setki lub tysiące takich danych od razu może trafić w niepowołane ręce. Jakie są zatem obowiązki przedsiębiorcy – jako administratora danych i jak prawidłowo zorganizować proces ich przetwarzania? Odpowiedzi na te pytania przynosi najnowsza publikacja PARP.

Publikacja: 17.01.2016 14:28

Dysponowanie szeroką bazą danych osobowych i jej efektywne wykorzystanie, także w działalności marketingowej, to dla wielu firm niemal podstawa działania. Taka przez laty budowana baza może być nieocenionym źródłem informacji o jej klientach.

Jednak nawet, gdy przedsiębiorca tylko sporadycznie ma kontakt z osobami fizycznymi występującymi w roli klientów, to i tak w świetle prawa może zostać uznany za administratora danych. Może nie mieć znaczenia, jak duża jest baza danych i jak szczegółowe informacje zawiera. I tak przedsiębiorca będzie zobowiązany do stosowania wymogów zawartych w przepisach, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych i wydanych do niej aktów wykonawczych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku