Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Nie można na podstawie jednej rozmowy telefonicznej przelewać wszystkich firmowych oszczędności na obce konto – uznała skarbówka.

Publikacja: 25.08.2024 10:02

Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Foto: Adobe Stock

mat

Spoofing to przestępstwo, polegające na podszywaniu się pod wybrany numer telefonu. Sprawca takiego przestępstwa potrafi np. zadzwonić do ofiary, udając pracownika banku lub ubezpieczalni i wyłudzić dane niczego nieświadomego użytkownika.

Ofiarą takiego przestępstwa padł przedsiębiorca zajmujący się wykonywaniem instalacji elektrycznych. Zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym ma rachunki. Poinformował, że jego środki są zagrożone i musi jak najszybciej przelać je na bezpieczne konto. Po przelewie pieniądze zniknęły. Przedsiębiorca zawiadomił o oszustwie policję, prowadzone jest w tej sprawie postępowanie.

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Prawo w firmie
Zmiany w załatwianiu spraw ze skarbówką. Chodzi o kontakt z pracownikami US
Prawo w firmie
Sygnaliści. Jak będzie działał mechanizm zgłoszeń zewnętrznych