Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Nie można na podstawie jednej rozmowy telefonicznej przelewać wszystkich firmowych oszczędności na obce konto – uznała skarbówka.

Publikacja: 25.08.2024 10:02

Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Foto: Adobe Stock

mat

Spoofing to przestępstwo, polegające na podszywaniu się pod wybrany numer telefonu. Sprawca takiego przestępstwa potrafi np. zadzwonić do ofiary, udając pracownika banku lub ubezpieczalni i wyłudzić dane niczego nieświadomego użytkownika.

Ofiarą takiego przestępstwa padł przedsiębiorca zajmujący się wykonywaniem instalacji elektrycznych. Zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym ma rachunki. Poinformował, że jego środki są zagrożone i musi jak najszybciej przelać je na bezpieczne konto. Po przelewie pieniądze zniknęły. Przedsiębiorca zawiadomił o oszustwie policję, prowadzone jest w tej sprawie postępowanie.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki