Spółka Vectra nie mogła żądać dwóch kar jednocześnie od klientki

Regulamin świadczenia usług powinien być nie tylko jasny dla konsumenta, ale i pozbawiony pułapek.

Publikacja: 23.11.2015 17:40

Spółka Vectra nie mogła żądać dwóch kar jednocześnie od klientki

Foto: 123RF

Dokładne informowanie klientów o ich prawach i zrozumiałe zapisy w umowach mogą ustrzec firmy przed pozwami, jakie trafiają do sądów. Ponadto, jeśli przy rozwiązywaniu umowy pojawią się problemy, konsument w przyszłości może już nie skorzystać z usług danego przedsiębiorcy.

Mariola P. rozwiązała umowę ze spółką Vectra. Skorzystała z okazji, gdyż firma zmieniała regulamin, dzięki czemu nie trzeba było czekać do zakończenia okresu, na jaki została podpisana umowa. W piśmie do przedsiębiorcy poprosiła o wskazanie, do kiedy ma oddać urządzenia, które służyły jej do odbioru telewizji i korzystania z internetu. Informacji tej nie dostała. A kolejny kontakt z firmą związany był z koniecznością zapłaty dwóch kar. Jednej za spóźnione oddanie urządzeń w wysokości 120 zł, a drugiej za ich nieoddanie – 670 zł.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki