Reklama
Rozwiń

Jak zmienić regulamin i poinformować o tym konsumentów

Firma musi poinformować wyraźnie o zmianie cennika. Wszyscy klienci powinni mieć świadomość tych zmian tak, by mogli swobodnie podjąć decyzję, czy dalej chcą z oferty korzystać czy wolą odstąpić od umowy. Odmienne działanie narusza przepisy i może stanowić o pogwałceniu zbiorowych interesów konsumentów.

Publikacja: 26.08.2015 02:00

Jak zmienić regulamin i poinformować o tym konsumentów

Foto: 123RF

Z takim zarzutem spotkała się jedna z firm działających na rynku klubów fitness. Wprowadziła ona zmiany w cenniku, podnosząc opłaty za członkostwo. Informacje o tym pojawiły się w formie ogłoszeń wywieszonych w recepcjach i szatniach klubów. Tymczasem, zgodnie z przepisami, nowe wzorce regulaminu powinny być doręczone każdemu klientowi. W związku z tym wywodzenie przez firmę skutków prawnych z wzorców umowy wprowadzających podwyżkę opłat abonamentowych, które nie zostały konsumentom doręczone w czasie trwania stosunku umownego, może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową oraz godzić w zbiorowe interesy konsumentów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji