Jak zmienić regulamin i poinformować o tym konsumentów

Firma musi poinformować wyraźnie o zmianie cennika. Wszyscy klienci powinni mieć świadomość tych zmian tak, by mogli swobodnie podjąć decyzję, czy dalej chcą z oferty korzystać czy wolą odstąpić od umowy. Odmienne działanie narusza przepisy i może stanowić o pogwałceniu zbiorowych interesów konsumentów.

Publikacja: 26.08.2015 02:00

Jak zmienić regulamin i poinformować o tym konsumentów

Foto: 123RF

Z takim zarzutem spotkała się jedna z firm działających na rynku klubów fitness. Wprowadziła ona zmiany w cenniku, podnosząc opłaty za członkostwo. Informacje o tym pojawiły się w formie ogłoszeń wywieszonych w recepcjach i szatniach klubów. Tymczasem, zgodnie z przepisami, nowe wzorce regulaminu powinny być doręczone każdemu klientowi. W związku z tym wywodzenie przez firmę skutków prawnych z wzorców umowy wprowadzających podwyżkę opłat abonamentowych, które nie zostały konsumentom doręczone w czasie trwania stosunku umownego, może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową oraz godzić w zbiorowe interesy konsumentów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Prawo w firmie
„Sprawdzamy”. Zespół Rafała Brzoski przedstawił propozycje zmian prawnych
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej