Aktualizacja: 26.10.2020 16:15 Publikacja: 26.10.2020 16:15
Foto: AdobeStock
Chodzi o przepisy zaostrzające zasady w transporcie międzynarodowym dotyczące delegowania pracowników w transporcie międzynarodowym, kabotażu, warunków pracy i płacy kierowców. Jak pisaliśmy w "Rzeczpospolitej", pakiet jest bardzo ważny dla Polski, bo najwięcej, prawie 30 proc., przewozów w towarowym transporcie międzynarodowym w UE jest realizowanych przez nasze firmy.
Według Polskiego Radia, Polska skierowała trzy skargi dotyczące pakietu mobilności. Zdaniem polskiego rządu, przepisy te ograniczają swobodę świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Polski rząd dodaje, że zaskarżone przepisy nie uwzględniają sytuacji gospodarczej przewoźników z państw położonych peryferyjnie. Podkreśla, że przepisy nie uwzględniają także wymogów ochrony środowiska naturalnego. Chodzi o wymóg obowiązkowego powrotu ciężarówek raz na 8 tygodnie do krajów, w których rejestrowane są firmy. Tak zwane puste przebiegi będą się wiązać z dodatkową emisją CO2. Kiedy przepisy były przyjmowane przez kraje członkowskie, 8 państw było przeciwnych.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas