Aktualizacja: 19.11.2014 06:30 Publikacja: 19.11.2014 06:30
Foto: www.sxc.hu
Świadectwo pracy to dokument zawierający informacje niezbędne do ustalenia uprawnień z tytułu etatu i z racji ubezpieczenia społecznego. Firma ma obowiązek wydać pracownikowi właściwe świadectwo, zawierające prawidłowe informacje o przebiegu jego zatrudnienia. Jeśli tak nie jest, podwładny może wystąpić z wnioskiem o sprostowanie świadectwa pracy w terminie siedmiu dni od wydania mu tego dokumentu.
Wniosek pracownika o sprostowanie kierowany do pracodawcy nie musi mieć formy pisemnej. Wystarczające jest więc także ustne zgłoszenie takiego żądania. Jeśli pracodawca go nie uwzględni, musi zawiadomić o tym byłego podwładnego na piśmie w ciągu siedmiu dni od dnia otrzymania wniosku. W takiej sytuacji były pracownik może wystąpić z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy. Ma na to siedem dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania (art. 97 § 21 k.p.).
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas