Sprzedaż za pośrednictwem internetu wiąże się z szeregiem obowiązków po stronie sprzedawcy, które nie dotyczą sprzedaży ?w sposób tradycyjny. Konsument w handlu sieciowym nie może osobiście obejrzeć towaru, ale musi zdać się na jego opis oraz fotografie. Z tego względu konsumentowi przysługują szczególne prawa, a sprzedawca ma obowiązek go o nich poinformować. Obowiązki sprzedawcy i prawa konsumenta określa ustawa ?z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tekst jedn. DzU z 2012 r., poz. 1225).

W myśl art. 7 ww. ustawy konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, który powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

Sprzedawca musi poinformować kupującego o wskazanych powyżej uprawnieniach. Oprócz tego powinien on otrzymać informacje o:

- ?imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany;

- ?istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu;

- ?cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki;

- ?zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia;

- ?kosztach oraz terminie i sposobie dostawy;

- ?kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy;

- ?terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący;

- ?minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;

- ?miejscu i sposobie składania reklamacji.

Informacje te powinny być sformułowane jednoznacznie, ?w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.