Do 17 stycznia będzie prowadzony nabór uczestników do projektu „Moja firma – moją szansą". Jest on skierowany do mieszkańców Mazowsza, przy czym tym razem chodzi wyłącznie o osoby niepełnosprawne lub te po 50. roku życia, które pozostają bez pracy. I oczywiście o takie, które swoją przyszłość wiążą z utworzeniem własnego przedsiębiorstwa. Ponieważ chodzi tu o wsparcie ze środków unijnych z tzw. części (działania) ?6.2 programu „Kapitał ludzki" istnieje jeszcze jedno ważne kryterium. Mianowicie do projektu nie mogą zgłaszać się osoby, które w ostatnim roku prowadziły własną działalność gospodarczą. Na co mogą liczyć uczestnicy projektu? Po pierwsze osoby, które zakwalifikują się do niego, otrzymają wsparcie szkoleniowo-doradcze z zakresu przedsiębiorczości. Chodzi o to, aby zdobyły podstawową wiedzę z zakresu tego, jak zarejestrować i prowadzić działalność, w tym jakie obowiązki mogą spoczywać na przedsiębiorcy. Następnie przyznawane będą jednorazowe dotacje w wysokości do 40 tys. zł. Pieniądze te powinny być wydawane zgodnie z przygotowanym planem rozwoju firmy i służyć rozkręceniu jej działalność (remont pomieszczeń, zakup wyposażenia, niezbędnego sprzętu). To jednak też nie wszystko. Ponieważ pierwsze miesiące są zawsze najtrudniejsze ze względu na brak klientów lub kontrahentów, młody stażem przedsiębiorca otrzyma tzw. wsparcie pomostowe. Jest to co miesiąc wypłacana kwota (do wysokości ok. 1,4 tys. zł.), dzięki której można np. regulować bieżące zobowiązania. Takie wsparcie przyznawane jest na sześć miesięcy, a w uzasadnionych przypadkach może być wydłużone na kolejnych sześć. Dokumenty konkursowe można składać drogą elektroniczną (wymagany jest jednak tzw.  podpis kwalifikowany), pocztową oraz osobiście.  Aby ułatwić kontakt z urzędem, punkty naboru wniosków będą uruchomione w Warszawie i pięciu filiach Wojewódzkiego Urzędu Pracy. – W ten sposób chcemy wyjść z naszą ofertą jak najbliżej klientów, tak aby osoby niepełnosprawne z regionów radomskiego, siedleckiego, płockiego, ciechanowskiego i ostrołęckiego nie musiały przyjeżdżać do Warszawy – mówi Tomasz Sieradz, p.o. dyrektora WUP w Warszawie. – Natomiast dla niepełnosprawnych mieszkańców stolicy będzie uruchomiony specjalny punkt w siedzibie WUP na parterze, przy ul. Młynarskiej. Cały proces aplikacyjny, podpisanie umowy, bieżące kontakty będą prowadzone jak najbliżej miejsca zamieszkania naszych klientów – dodaje dyrektor WUP. Nabór uczestników projektu, w zależności od miejsca zamieszkania, będzie prowadzony w WUP w Warszawie oraz filiach:

Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie internetowej www.wup.mazowsze.pl w oraz na stronie www.mojafirmamojaszansa.com.pl.