Już za około 2 tys. zł można nabyć indywidualny projekt graficzny sklepu zawierający stronę główną, listę kategorii i kartę produktów. Oprogramowanie pozwala na instalację i uruchomienie sklepu na serwerze. Standardem jest już zintegrowanie sklepu internetowego z takimi serwisami jak Allegro, wirtualnymi porównywarkami cen, serwisami umożliwiającymi dokonywanie płatności online, czy zagwarantowanie możliwości śledzenia przesyłek kurierskich.
Ceny bardziej zaawansowanego oprogramowania zintegrowanego z programami księgowymi i serwisami społecznościowymi, kontrolujące na bieżąco stany magazynowe mogą dochodzić nawet do 10 tys. zł.
Kolejnym krokiem jest wykupienie domeny internetowej, a więc wirtualnego adresu, pod jakim będą odwiedzali sklep potencjalni klienci. W praktyce można zarejestrować domenę o dowolnej nazwie, jeżeli nie została ona wcześniej zajęta przez inną osobę lub firmę. Najlepiej by była ona łatwa do zapamiętania i kojarzyła się z profilem działalności. Wybierając nazwę domeny nie wolno jednak zapominać, że nie może ona naruszać zastrzeżonych praw innych przedsiębiorców.
Przed rejestracją trzeba upewnić się, czy wymyślona nazwa nie jest tożsama lub podobna do cudzego znaku towarowego. Sprzedając części samochodowe nie można samowolnie używać w niej nazw producentów znanych marek samochodów. Nie można też upodabniać nazwy domeny do firmy renomowanego konkurenta, np. księgarniamerlin.pl dla sklepu z książkami.
Kupując domenę należy zwrócić uwagę na warunki umowy zawieranej z firmą pośredniczącą w jej rejestracji. Promocyjne ceny związane z początkowym okresem użytkowania nazwy są zazwyczaj okupione wysokimi kosztami usługi w kolejnych latach lub utrudnieniami podczas rezygnacji z korzystania z usług. Trzeba też wiedzieć, że wykupienie domeny nie jest równoznaczne z uzyskaniem ochrony prawnej na konkretny adres www.
Jak orzekały już sądy, rejestracja domeny nie kreuje żądnego wyłącznego, majątkowego prawa do domeny internetowej jako takiej. W wyniku rejestracji jej dysponent nie staje się właścicielem domeny, a tylko uprawnionym z umowy do korzystania z usługi polegającej na utrzymaniu na jego rzecz związania nazwy domeny z odpowiednim jej numerem (wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 28 lutego 2005 r., I ACa 843/2004). Aby uzyskać pełną ochronę nazwy domeny sklepu internetowego warto zastanowić się nad jej zastrzeżeniem jako znaku towarowego.