Parlament Europejski w piątek przyjął rezolucję w sprawie elektronicznej administracji. Europosłowie podkreślają, że przyczynia się ona do unowocześnienia administracji publicznej i pozwala na obniżenie kosztów usług publicznych. Jedną z głównych barier dostępu do niej jest stosowanie identyfikacji elektronicznej oraz e-podpisów. Uwierzytelnianie elektroniczne wymaga jasnych i spójnych przepisów wspólnotowych.
Parlament proponuje państwom członkowskim wprowadzenie „pojedynczych punktów kontaktowych" i stworzenie jednolitego, zintegrowanego i łatwo dostępnego systemu punktów kontaktowych dla użytkowników usług e-administracji.
Europosłowie wzywają, aby najpóźniej do 2015 r. rozpocząć stosowanie rozwiązań elektronicznych do wszystkich zamówień publicznych. Proponują, aby Komisja Europejska, jako przewodnia instytucja UE, stanowiła przykład i wprowadziła elektroniczny system zamówień publicznych we wszystkich swoich organach.
Parlament popiera inicjatywę uczynienia z e-fakturowania głównego sposobu fakturowania w Unii do 2020 r. Podkreśla też znaczne korzyści płynące z jego wprowadzenia. Jednakże konsumenci, którzy mają ograniczony dostęp do Internetu lub nie dysponują nim wcale, powinni mieć zawsze możliwość otrzymywania faktur w formie papierowej.