Odpowiada Marcin Wojewódka, radca prawny

Co do zasady na podstawie art. 7 ust. 5 ustawy z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550 ze zm. po osiągnięciu wielkości zatrudnienia, o której mowa jest w jej art. 1 ust. 2, czyli 50 pracowników, pracodawca musi niezwłocznie podać tę informację do wiadomości załogi w sposób u niego przyjęty.

Przepis ten należy jednak stosować odpowiednio do sytuacji każdego pracodawcy, czyli należy uwzględniać dotychczasowe wydarzenia w firmie w tym zakresie. Jeśli u czytelnika już powstała rada pracowników powołana przez związki, to po zakończeniu jej kadencji nie ma podstaw, aby stosować art. 7 ust. 5, którego dyspozycję pracodawca wypełnił już w czasie poprzedniej kadencji rady.

Obecnie może, ale nie musi, poinformować pracowników o ich uprawnieniu do wyboru tego gremium.

Czytaj więcej w serwisie:

rp.pl » Dobra Firma » Kadry » Związki zawodowe i rady pracowników » Rady pracowników