[b]Firma zmieniła profil działalności. Właściciel chce w związku z tym rozwiązać wszystkie umowy o zakazie konkurenci po ustaniu zatrudnienia, bo utrzymywanie tego zakazu mija się z celem. Jeden z byłych pracowników, któremu od trzech miesięcy wypłacamy odszkodowanie za lojalność, kwestionuje takie postępowanie. Domaga się wypłaty pełnego odszkodowania, bo kontrakt o zakazie konkurencji nie przewiduje możliwości jego rozwiązania. Czy ma rację?[/b]
[b]Tak.[/b] Brak zapisów o odstąpieniu lub wypowiedzeniu umowy o zakazie konkurencji oznacza, że pracodawca musi ją wykonać do końca, a zatrudnionemu wypłacić pełne odszkodowanie. To po pierwsze. Po drugie zmiana profilu działalności nie zawsze uzasadnia rezygnację z zakazu konkurencji. Wszystko zależy od znaczenia informacji, które miałyby być zachowane w tajemnicy. Gdy odnoszą się do spraw finansowych, to są nadal istotne i nie powinny być ujawniane konkurencji. Inaczej, gdy przykładowo dotyczą linii produkcyjnej, która z powodu zmiany profilu działalności przestała funkcjonować.