Czy można nałożyć karę na firmę, która wykorzystała do celów marketingowych czyjeś dane osobowe

Prezes UODO może nałożyć karę finansową na polską firmę, która wykorzystała do celów marketingowych dane obywatela Niemiec.

Publikacja: 01.02.2021 07:04

Pieniądze Sąd

Pieniądze Sąd

Foto: AdobeStock

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę spółki East Power na decyzję prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych nakładającą na nią karę za brak współpracy w trakcie prowadzonego przez niego postępowania. Wyniosła 15 tys. zł.

To pierwszy przypadek nałożenia takiej sankcji na administratora danych w postępowaniu transgranicznym.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?