RPO: liczenie uśmiechów pracowników PKO wkracza ich prywatność i godność

System monitorujący liczbę uśmiechów podczas rozmowy z klientem wkracza w prywatność i godność pracowników - uważa Rzecznik Praw Obywatelskich, Adam Bodnar.

Aktualizacja: 21.10.2019 13:24 Publikacja: 21.10.2019 13:10

RPO: liczenie uśmiechów pracowników PKO wkracza ich prywatność i godność

Foto: Bloomberg

mat

O wdrażanym przez bank PKO BP nowatorskim rozwiązaniu monitorowania uśmiechów pracowników pisaliśmy na łamach "Rzeczpospolitej" we wrześniu.

W wybranych oddziałach zamontowano urządzenia monitorujące, czy pracownicy obsługujący klientów są uśmiechnięci. Obserwowane są także uśmiechy odwiedzających ich klientów. W badaniach, dobrowolnie i na swój wniosek, bierze udział stu doradców.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku