Reklama

Promile na alkomacie nie wystarczą do zwolnienia pracownika - wyrok SN

Pracodawca ma obowiązek wezwać policję do potwierdzenia nietrzeźwości zatrudnionego, gdy badanie w firmie dało jednoznaczny, wysoki wynik. Nawet gdy zatrudniony nie żąda weryfikacji tego badania.

Aktualizacja: 12.02.2019 09:59 Publikacja: 11.02.2019 18:06

Promile na alkomacie nie wystarczą do zwolnienia pracownika - wyrok SN

Foto: 123RF

Sąd Najwyższy zajął się sprawą pracownika zwolnionego w trybie dyscyplinarnym po niekorzystnym dla niego badaniu trzeźwości. Wszystko zaczęło się od tego, że od czasu do czasu współpracownicy wyczuwali od niego woń alkoholu. W związku z tym przełożony zaplanował przeprowadzenie badania, tuż po rozpoczęciu dniówki przez tego pracownika, około godziny 14.00. Wynik pierwszego badania wyniósł 2,6 promila. Drugie badanie przeprowadzone po pięciu minutach dało wynik 2,8 promila. Pracownik został poinformowany o możliwości zweryfikowania badania na komisariacie policji i odsunięty od pracy.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama