Sąd: Fiskus nie może wyrzucać z kosztów każdej kary umownej

Nie każda kara umowna wypłacona przez przedsiębiorcę jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodów.

Minister finansów zapowiada ekstradaninę. Zapłacą ją krezusi

Już w ciągu najbliższych tygodni pojawi się projekt daniny od nadmiarowych zysków firm sprzedających paliwa i węgiel – zapowiedziała minister finansów Magd...

Wynagrodzenia kadry kierowniczej nie są wyłączone z ulgi B+R

Wydatki na wynagrodzenia pracowników, którzy pełnią funkcje kierownicze czy nadzorcze w odniesieniu do działalności B+R nie są wyłączone z kosztów kwalifik...

Dłuższy termin na zeznanie CIT-8

Spółki dostały trzy miesiące więcej na roczne rozliczenie podatku.

Firmy pomagające Ukrainie skorzystają podatkowo i to podwójnie

Przedsiębiorca może rozliczyć w kosztach darowizny dla ofiar wojny. A także odliczyć od dochodu.

Darowizna auta po leasingu bez VAT. Fiskus nie ma nic przeciwko temu

Fiskus wydał kolejną korzystną interpretację w sprawie rozliczenia podatku po wykupie firmowego pojazdu z leasingu i podarowaniu go bliskiej osobie.

Dywidendy i licencje pod lupą. Możliwe podwójne kontrole

Już wkrótce podatnicy mogą wpaść w podwójne kleszcze kontroli rozliczeń, także dotyczących podatku u źródła.

Ważny wyrok NSA dla ośrodków narciarskich

Powiązanie techniczne i użytkowe nie jest już przesądzające dla opodatkowania ośrodka narciarskiego podatkiem od nieruchomości.

Modelka musi mieć dobre ciuchy i kosmetyki. Fiskus to rozumie

Wydatki na ubrania, obuwie i kosmetyki, które są niezbędne do wykonywania działalności artystycznej, można rozliczyć w podatkowych kosztach.

Nie każde przewinienie podatnika zasługuje na sankcje VAT

Zwykłe zaniedbanie podatnika nie upoważnia fiskusa do instrumentalnego zastosowania sankcji VAT.

Reklama
Reklama

NSA: Ograniczanie strat do rozliczenia w CIT

Deweloper, który unikając wyższych wydatków związanych z odstąpieniem od umowy nabywców i żądaniem kary umownej, decyduje się na wypłatę odszkodowania za u...

Piętnaście miesięcy do fakturowej rewolucji

Transakcji z konsumentami nieprowadzącymi biznesu nie trzeba będzie uwzględniać w systemie KSeF. Ma on wystartować 1 lipca 2024 roku.

Fiskus nie chce PIT od kart na obiady

Pracodawca już nie musi naliczać przychodu pracownikom, którym funduje posiłki. Nawet jeśli nie wie, co konsumują za jego pieniądze.

Woda plus naturalny sok bez podatku od cukru

Wyłączenia z podatku od cukru dla substancji występujących naturalnie nie można odnosić tylko do napoju, ale także do jego składowych.

Nie ma podstaw do odmowy odliczenia. Ważne orzeczenie ws. ulgi B+R

Podatkowa grupa kapitałowa ma prawo korzystać z ulgi badawczo-rozwojowej.

Czasem podatnik musi być wróżką, gdy prosi fiskusa o interpretację

Gdy podatnik pyta o skutki swych zagranicznych transakcji, według prawa powinien ujawnić kontrahentów. Nie zawsze może, ale to nie powinno przekreślać praw...

Program motywacyjny może skomplikować życie płatnikom

Przychód z tzw. kafeteryjnego programu motywacyjnego nie powstaje w momencie przekazania punktów pracownikowi.

Fiskus zmienia zdanie. Chce większego podatku od informatyków

Jeśli robisz coś związanego z oprogramowaniem, nie masz już prawa do 8,5 proc. ryczałtu.

Skarbówka akceptuje już faktury z Facebooka

Przedsiębiorca może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki na reklamę w serwisie społecznościowym. Formalności nie są w tej sprawie najważniejsze.

NSA o prawie do odliczenia VAT: Nadmierne zaufanie to nie należyta staranność

Nawiązanie współpracy wyłącznie z inicjatywy zupełnie obcej firmy, bez sprawdzenia jej pełnomocników, nie świadczy o dobrej wierze podatnika VAT.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama