Spis z natury: kierownik powołuje komisję

Zadaniem komisji jest organizacja spisu z natury, jego przeprowadzenie, wyjaśnienie przyczyn powstania ewentualnych niedoborów bądź nadwyżek oraz przedłożenie zarządowi propozycji ich rozliczenia.

Publikacja: 16.11.2016 01:00

Kierownik jednostki powinien powołać komisję inwentaryzacyjną, składającą się co do zasady z co najmniej dwóch osób, oraz wyznaczyć jej przewodniczącego. Komisja może być stała bądź powołana ad hoc, tj. do wykonania określonego zadania. Także w przypadku, gdy przeprowadzenie spisu z natury powierzono podmiotowi zewnętrznemu (outsourcing), kierownik jednostki powinien powołać odpowiednią komisję. W jednostkach, w których średnioroczne zatrudnienie nie przekracza 10 osób, zadania komisji inwentaryzacyjnej może wykonywać jedna osoba (tzw. komisarz spisowy).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania