Aktualizacja: 19.10.2016 06:10 Publikacja: 19.10.2016 06:10
Foto: 123RF
Spółka wykazuje w księgach rachunkowych należność od kontrahenta z tytułu dostawy towarów w kwocie 75 tys. zł brutto. Faktura została wystawiona w marcu i przekazana odbiorcy wraz z towarem. Do końca sierpnia kontrahent nie uregulował należności pomimo przesłanych kilkukrotnie wezwań do zapłaty. Czy w tej sytuacji doszło do utraty wartości posiadanego składnika aktywów? Czy spółka powinna utworzyć odpis aktualizujący należność? Jeśli tak, to w jakiej wysokości? – pyta czytelnik.
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas