Aktualizacja: 18.02.2015 01:00 Publikacja: 18.02.2015 01:00
Foto: Rzeczpospolita
W większych firmach rozdzielenie struktur zajmujących się zagadnieniami związanymi z rachunkowością od tych odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe wynika zwykle z rozmiarów ich działalności. Odrębne zespoły zajmują się zagadnieniami podatkowymi, a komórki odpowiedzialne za księgowanie poszczególnych rodzajów dokumentów czy zajmujące się grupami pozycji bilansowych robią swoje. Oczywiście księgi powinny być prowadzone w sposób zapewniający ustalenie dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy. Obowiązek ten wynika wprost z przepisów podatkowych. Jednak możliwa jest specjalizacja działów w określonym zakresie.
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas