[i][b]Odpowiadają Renata Madej i Donata Koreń z firmy PricewaterhouseCoopers:[/b][/i]
[b]Tak.[/b] Zgodnie z [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=163330]rozporządzeniem ministra finansów z 15 listopada 2001 r. (DzU nr 137, poz. 1539 ze zm.)[/link] przedstawicielstwo jest uprawnione do sporządzania sprawozdań finansowych w uproszczonej formie. Takie sprawozdanie finansowe składa się z bilansu, rachunku wyników oraz informacji dodatkowej. Wzory bilansu oraz rachunku wyników stanowią załączniki do rozporządzenia.
Różnice w stosunku do zasad ogólnych polegają między innymi na zaliczaniu do przychodów przedstawicielstwa środków otrzymanych od przedsiębiorcy zagranicznego, z przeznaczeniem na sfinansowanie kosztów jego działalności. Ponadto jednostka może zrezygnować ze stosowania zasady ostrożności określonej w ustawie o rachunkowości. W praktyce oznacza to, że przedstawicielstwo nie będzie zobligowane do dokonywania odpisów aktualizujących aktywa oraz do tworzenia rezerw.