Aktualizacja: 27.07.2021 07:34 Publikacja: 27.07.2021 07:34
Foto: Adobe Stock
Ministerstwo Finansów w komunikacie zamieszczonym na oficjalnej stronie internetowej resortu wyjaśniło, jak firmy powinny zaksięgować umorzenie subwencji PFR, od których zaniechano podatku. Przypomniało, że zaniechanie poboru podatku ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych przez beneficjentów wsparcia, począwszy od 1 czerwca 2021 r. do 31 grudnia 2022 r. Ma to zapewnić przedsiębiorcom możliwość dostosowania systemu płatności do aktualnej kondycji finansowej.
Resort podkreśla, że z punktu widzenia ustawy o rachunkowości otrzymana z PFR subwencja finansowa spełnia definicję zobowiązań określoną w ustawie. Na dzień powstania ujmuje się je w księgach rachunkowych jako zobowiązanie wobec PFR z tytułu subwencji finansowej, w kwocie wymagającej zapłaty, w dacie dokonania tej operacji gospodarczej, tj. wpływu środków, na podstawie wyciągu bankowego.
Co tydzień aktualne i wybrane wskaźniki, stawki i limity podatkowe - praktyczne narzędzie w pracy księgowego, do...
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas