Reklama

Rachunkowość zabezpieczeń według MSSF 9

Nowe możliwości stosowania narzędzi ograniczających skutki np. wahań kursów walut, zgodnie z MSSF 9 „Instrumenty finansowe", wciąż pozostają niewykorzystane.

Publikacja: 18.04.2018 07:00

Rachunkowość zabezpieczeń według MSSF 9

Foto: 123RF

Już od ponad trzech miesięcy obowiązuje nowy Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej 9 „Instrumenty Finansowe". Wszystkie podmioty sporządzające sprawozdania zgodnie z MSSF powinny od 1 stycznia 2018 r. operacyjnie stosować nowe przepisy. Praktyka pokazuje, że w niektórych spółkach prace wdrożeniowe związane z MSSF 9 wciąż jeszcze trwają. Jednak niezależnie od stopnia, w jakim spółki są zaawansowane z pracami nad nowym standardem, można już teraz zauważyć, że zawarte w nim rozwiązania w zakresie rachunkowości zabezpieczeń nie spotkały się z szerokim zainteresowaniem ani w bankach, ani w przedsiębiorstwach. Pasywne podejście spółek sektora finansowego do obszaru nowego standardu można tłumaczyć znaczącym obciążeniem innymi wyzwaniami wynikającymi z MSSF 9 – utratą wartości oraz klasyfikacją i wyceną aktywów finansowych. Dodatkowo, potencjalne korzyści dla banków są znacznie bardziej ograniczone niż dla przedsiębiorstw, szczególnie tych, które mają znaczące ekspozycje na ryzyko towarowe.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Rachunkowość
WSKAŻNIKI I STAWKI. 1-7 czerwca 2025.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Reklama
Reklama
Reklama