Sprzedaż środka trwałego, a zmiany w księdze podatkowej

Przedsiębiorca, który zbył środek trwały, nie musi wykreślać kosztów z podatkowej księgi.

Publikacja: 08.09.2016 07:38

Sprzedaż środka trwałego, a zmiany w księdze podatkowej

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Prowadzę firmę produkcyjną i rozliczam się za pomocą księgi przychodów i rozchodów. Pod koniec zeszłego roku kupiłam sprzęt do produkcji, wpisałam go do ewidencji środków trwałych i rozpoczęłam amortyzację. Odpisy wpisywałam w księdze przychodów i rozchodów jako koszt uzyskania przychodów. Teraz jednak muszę sprzedać sprzęt. Czy w związku z tym powinnam skorygować koszty uzyskania przychodów? – pyta czytelniczka.

Przedsiębiorca nie musi wykreślać z księgi odpisów amortyzacyjnych po sprzedaży środka trwałego. Są one natomiast uwzględniane przy obliczaniu dochodu z transakcji.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą