Sprzedaż środka trwałego, a zmiany w księdze podatkowej

Przedsiębiorca, który zbył środek trwały, nie musi wykreślać kosztów z podatkowej księgi.

Publikacja: 08.09.2016 07:38

Sprzedaż środka trwałego, a zmiany w księdze podatkowej

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Prowadzę firmę produkcyjną i rozliczam się za pomocą księgi przychodów i rozchodów. Pod koniec zeszłego roku kupiłam sprzęt do produkcji, wpisałam go do ewidencji środków trwałych i rozpoczęłam amortyzację. Odpisy wpisywałam w księdze przychodów i rozchodów jako koszt uzyskania przychodów. Teraz jednak muszę sprzedać sprzęt. Czy w związku z tym powinnam skorygować koszty uzyskania przychodów? – pyta czytelniczka.

Przedsiębiorca nie musi wykreślać z księgi odpisów amortyzacyjnych po sprzedaży środka trwałego. Są one natomiast uwzględniane przy obliczaniu dochodu z transakcji.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania