Reklama

Audyt: jak przygotować firmę do badania sprawozdania przez biegłego rewidenta

Warto wiedzieć, jak przygotować firmę do badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta. Wskazówki są cenne zwłaszcza dla firm, które pierwszy raz korzystają z jego usług.

Publikacja: 17.02.2016 01:00

Audyt: jak przygotować firmę do badania sprawozdania przez biegłego rewidenta

Foto: 123RF

Badaniu przez biegłego rewidenta podlegają roczne sprawozdania finansowe grup kapitałowych, kontynuujących działalność banków, zakładów ubezpieczeń, zakładów reasekuracji, jednostek działających na podstawie przepisów o obrocie papierami wartościowymi, funduszach inwestycyjnych i funduszach emerytalnych, spółek akcyjnych. Ponadto badaniu podlegają pozostałe firmy, które spełniają co najmniej dwa z trzech kryteriów zawartych w art. 64 ust. 1 ustawy o rachunkowości (dalej: uor), a mianowicie ich średnioroczne zatrudnienie w poprzednim roku wynosiło co najmniej 50 osób w przeliczeniu na pełne etaty, suma aktywów wynosiła co najmniej 2,5 miliona euro, a przychodów ze sprzedaży i operacji finansowych 5 milionów euro w przeliczeniu na walutę polską. Firmy, które spełniają te warunki, będą przygotowywały się do wizyty audytora i współpracy z nim.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Rachunkowość
WSKAŻNIKI I STAWKI. 1-7 czerwca 2025.
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama