Reklama
Rozwiń

Korekta kosztów a umowa odnowienia

Zawarcie umowy odnowienia pozwoli na umorzenie dotychczasowego zobowiązania i na uniknięcie negatywnych konsekwencji podatkowych.

Publikacja: 11.03.2015 06:00

Korekta kosztów a umowa odnowienia

Foto: www.sxc.hu

Ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej skutkuje tym, że przedsiębiorcy mają czasem kłopoty z regulowaniem zobowiązań. Stan taki powoduje, że przedsiębiorca będzie musiał ponieść zarówno konsekwencje natury cywilnoprawnej (np. zapłacić odsetki za opóźnienie), jak również te o charakterze podatkowym. Aby się przed tym uchronić, przedsiębiorca może zawrzeć umowę nowacji, która jest uregulowana w art. 506 § 1 kodeksu cywilnego (k.c.). Z chwilą zawarcia tej umowy następuje umorzenie dotychczasowego zobowiązania. Przedsiębiorca będzie dalej zobowiązany do świadczenia, przedmiot tego świadczenia pozostanie ten sam, lecz zmieniona zostanie jego podstawa prawna.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rachunkowość
WSKAŻNIKI I STAWKI. 1-7 czerwca 2025.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć