Sprawozdania finansowe za okres dwóch ostatnich lat obrotowych trzeba przedstawić, aby móc uzyskać dofinansowanie na zakup sprzętu związanego z poprawą bezpieczeństwa, np. na lotnisku. To jeden z wymogów nowego rozporządzenia w sprawie dofinansowania zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacji nadzoru, które dziś wchodzi w życie.
Zgodnie z rozporządzeniem sprawozdanie finansowe w wypadku przedsiębiorstw działających krócej niż dwa lata może objąć okres jednego roku obrotowego. Jednak zarówno nowe firmy na rynku, jak i te działające na nim dłużej muszą sporządzić taki dokument zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości.
Dofinansowanie na zakup urządzeń ma charakter pomocy publicznej. Dlatego nie otrzyma go np. lotnisko, które już otrzymało taką pomoc na zakup sprzętu objętego wnioskiem z innych źródeł. Przedsiębiorca nie może mieć też zaległości podatkowych. Dofinansowania nie dostanie też firma obciążona obowiązkiem zwrotu innej pomocy, którą uzyskała niezgodnie z prawem.
Wnioski rozpatrzy prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który w razie potrzeby może poprosić o okazanie oryginału faktur za zakup urządzeń objętych dofinansowaniem. Co do zasady mają wystarczyć kopie dowodów zakupu urządzeń.
podstawa prawna: rozporządzenie z 3 sierpnia 2012 r. DzU z 8 sierpnia, poz. 904