Aktualizacja: 17.01.2018 04:30 Publikacja: 17.01.2018 04:30
Foto: 123RF
W listopadzie 2017 r. spółka wpłaciła zaliczkę na poczet zakupu nowej maszyny. Do dnia bilansowego (tj. 31 grudnia 2017 r.) nie otrzymała zamówionej maszyny oraz faktury wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru. Jak wycenić zaliczkę wpłaconą w walucie obcej na dzień jej wpłaty? Jak powinno się ująć to zdarzenie w księgach rachunkowych i jakie ma ono skutki podatkowe? – pyta czytelnik ?
Wpłacona na zakup środka trwałego zaliczka nie stanowi kosztów dla celów bilansowych. Wydatki na nabycie nowych środków trwałych ujmuje są w rozrachunkach i odnosi w ciężar kosztów poprzez odpisy amortyzacyjne naliczane od ich wartości początkowej.
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas