Reklama
Rozwiń
Reklama

Branża IT liderem optymizmu w planach zatrudnienia

Chociaż w planach na I kwartał 2025 r. więcej firm ma wzrost niż spadek zatrudnienia, to przewaga optymistów jest obecnie mniejsza niż przed rokiem. Na plus wyróżniają się firmy technologiczne i TSL.

Publikacja: 10.12.2024 04:01

Branża IT liderem optymizmu w planach zatrudnienia

Foto: Adobe Stock

Branża IT, a zaraz potem transport i logistyka (TSL) – to w tych dwóch sektorach widać największą przewagę pracodawców, którzy nowy rok zamierzają zacząć od zwiększania zatrudnienia nad tymi, którzy planują w I kwartale 2025 r. ograniczyć liczbę pracowników – dowodzi udostępniony „Rzeczpospolitej” raport agencji zatrudnienia ManpowerGroup, który swoją premierę ma we wtorek. Jak wynika z raportu, który podsumowuje wyniki badania reprezentatywnej grupy 525 firm z różnych branż i regionów Polski, ponad jedna trzecia z nich (35 proc.) to optymiści, którzy zaczną kolejny rok z planem wzrostu zatrudnienia. Jest ich teraz nawet nieco więcej niż przed rokiem, gdy zwiększenie liczby pracowników zapowiadało 33 proc. pracodawców.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Ceny złota biją rekordy. Kto ma najwięcej złota na świecie? Ile ma Polska?
Raporty ekonomiczne
Najsłabsze ogniwo strefy euro? Trudny czas nad Sekwaną
Raporty ekonomiczne
Asseco, Comarch... kto następny? Polskie firmy na celowniku
Raporty ekonomiczne
Ceny ubezpieczeń na świecie spadają, ale tempo hamowania zwolniło
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Raporty ekonomiczne
Rynek smartfonów w Polsce w 2025 r. Rusza okres żniw
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama