Reklama

Technologiczne średniowiecze? Polski biznes na bakier z IT

Polskie firmy są cyfrowo zacofane i bezbronne. Z najnowszych badań wynika, że wiele z nich nie ma nawet podstawowego oprogramowania do prowadzenia biznesu. Ale to może się szybko zmienić, bo chcą inwestować.

Publikacja: 09.09.2025 04:05

Technologiczne średniowiecze? Polski biznes na bakier z IT

Foto: Adobe Stock

Wciąż w co piątym przedsiębiorstwie w naszym kraju nie ma tak podstawowego systemu do zarządzania biznesem jak ERP, w co czwartym brak oprogramowania do zarządzania relacjami z klientem (CRM) czy do obiegu dokumentów, a co dziesiąty podmiot nie ma nawet jakiejkolwiek platformy do archiwizacji danych – takie niepokojące sygnały płyną z najnowszych badań, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Raport, za którym stoją Asseco i PMR, pokazuje jednak, że ów obraz cyfrowego zapóźnienia może się jednak zmienić, bowiem przedsiębiorcy zapowiadają inwestycje. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z Towarzystwa Ekonomistów Polskich (TEP) wskazuje, że to są deklaracje, a nie podjęte decyzje inwestycyjne.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Cena bezpieczeństwa. Droższe mieszkania ze schronami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Raporty ekonomiczne
Rynek rozrywki i internetu w Polsce wyhamowuje
Raporty ekonomiczne
Polacy wydają coraz więcej pieniędzy na swoje zwierzęta
Raporty ekonomiczne
Kapitał na start w dorosłość? Panel Ekonomistów na „nie"
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Atom w Koninie, czyli Grupa Polsat wabi inwestorów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama