Aktualizacja: 02.03.2017 04:50 Publikacja: 02.03.2017 04:50
Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski
Wydanie zaświadczenia np. o niezaleganiu, od ręki na sali obsługi klienta ZUS, to dla większości osób już żadna nowość. ZUS idzie więc dalej. Przy zaświadczeniach wydawanych na salach obsługi klienci ZUS nie muszą już wypełniać papierowych wniosków, wystarczy, że wskażą pracownikowi ZUS, jakie zaświadczenie chcą uzyskać. Pracownik sam dopyta o niezbędne szczegóły, składając elektroniczny wniosek w systemie informatycznym ZUS.
- Staramy się jak najbardziej ograniczać zbędne czynności i tzw. biurokrację. Klient, który przychodzi na naszą salę obsługi, chce być jak najszybciej obsłużony. Wykonujemy więc za klienta te czynności, które są możliwe po naszej stronie, a klient tylko sprawdza, czy dane zapisane we wniosku są prawidłowe. Wnioski wypełniane elektronicznie mają tę przewagę, że dane w nich zawarte są już automatycznie "zaciągnięte" z systemu ZUS. W ten sposób unikamy też błędów popełnianych przy okazji samodzielnego wypełniania formularzy – mówi Magdalena Mazur-Wolak, dyrektor departamentu obsługi klienta ZUS.
Możliwe jest zwolnienie z oskładkowania kart lunchowych finansowanych przez pracodawcę. ZUS tłumaczy zasady w na...
Będę cały czas lobbować za powrotem do ryczałtowej składki zdrowotnej lub wprowadzeniem górnego limitu, ponieważ...
Świadczenie urlopowe wypłacane zatrudnionym przez pracodawcę, który nie utworzył zakładowego funduszu świadczeń...
Nieobecność chorego pracownika pod adresem zamieszkania nie będzie dowodzić tego, że wykorzystuje on zwolnienie...
Ustawa systemowa nie posługuje się kryterium obywatelstwa, miejsca zamieszkania czy pobytu. Oznacza to, że obowi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas