Reklama

Okres zasiłkowy - jak ustalić okres pobierania świadczeń z tytułu niezdolności do pracy

W razie wątpliwości dotyczących okresu zasiłkowego, pracodawca powinien wystąpić do ZUS. Jeśli nie wypłaci należnego świadczenia, spowoduje to roszczenia pracownicze. Gdy zaś je nadpłaci, ZUS zwróci się o zwrot środków.

Publikacja: 22.08.2017 05:30

Okres zasiłkowy - jak ustalić okres pobierania świadczeń z tytułu niezdolności do pracy

Foto: Fotolia

Okres zasiłkowy to ograniczony liczbą dni okres pobierania świadczeń z tytułu niezdolności do wykonywania pracy. Świadczenia pieniężne otrzymywane w trakcie okresu zasiłkowego stanowią rekompensatę utraconych należności z tytułu wykonywania pracy ze względu na chorobę. Świadczeniem jest zarówno wynagrodzenie chorobowe wypłacane przez pracodawcę osobom zatrudnionym na umowę o pracę, jak i zasiłek chorobowy – w przypadku pozostałych uprawnionych.

Okres niezdolności do pracy oraz niemożności jej wykonywania z przyczyn wymienionych w art. 6 ust. 2 ustawy zasiłkowej, za który przysługuje świadczenie chorobowe (wynagrodzenie chorobowe i/lub zasiłek chorobowy) nazywany jest zwyczajowo okresem zasiłkowym.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ZUS
Zbyt wysoki zasiłek bez składek na ZUS
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
ZUS
eZUS zastąpi PUE ZUS. Co to oznacza dla przedsiębiorców?
ZUS
Czy trzeba płacić składki od umów licencyjnych? ZUS wyjaśnia
ZUS
Przedsiębiorcy nie rzucili się na wakacje od ZUS, ale mają jeszcze czas
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
ZUS
Reforma PIP może namieszać w składkach i urlopach. „Zbiór złych propozycji"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama