Przedsiębiorca prowadzący aptekę ogólnodostępną zwrócił się do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców o interwencję w sprawie decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego. GIF utrzymał w mocy inną decyzję, którą stwierdzono naruszenie przez przedsiębiorcę zakazu reklamy aptek poprzez rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki w formie plakatów, banera i ulotek.
Rzecznik wstąpił do postępowania przed WSA w Warszawie po stronie przedsiębiorcy. Wskazał, że w przepisie art. 94a ust. 1 zdanie drugie Prawa farmaceutycznego ustawodawca wyłączył z zakresu pojęcia "reklama" informacje o lokalizacji i godzinach pracy apteki. W ocenie Rzecznika, każda forma przekazu ograniczającego się do wskazania lokalizacji i godzin pracy apteki, bez względu na to jak jest sformułowana, jest dozwoloną przez prawo informacją niestanowiącą zakazanej reklamy.