Aktualizacja: 25.03.2025 15:37 Publikacja: 15.07.2022 21:15
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorca prowadzący aptekę ogólnodostępną zwrócił się do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców o interwencję w sprawie decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego. GIF utrzymał w mocy inną decyzję, którą stwierdzono naruszenie przez przedsiębiorcę zakazu reklamy aptek poprzez rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki w formie plakatów, banera i ulotek.
Rzecznik wstąpił do postępowania przed WSA w Warszawie po stronie przedsiębiorcy. Wskazał, że w przepisie art. 94a ust. 1 zdanie drugie Prawa farmaceutycznego ustawodawca wyłączył z zakresu pojęcia "reklama" informacje o lokalizacji i godzinach pracy apteki. W ocenie Rzecznika, każda forma przekazu ograniczającego się do wskazania lokalizacji i godzin pracy apteki, bez względu na to jak jest sformułowana, jest dozwoloną przez prawo informacją niestanowiącą zakazanej reklamy.
Niespełna dwa tygodnie zostały do wejścia w życie obowiązku, który będzie dotyczył firm wpisanych do rejestru pr...
Nowe przepisy o mediacji w postępowaniu administracyjnym mogą zredukować skalę sporów między obywatelami a urzęd...
Do 16 marca 2025 r. przedsiębiorcy, którym ubiegłoroczna powódź uniemożliwiła prowadzenie działalności gospodarc...
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma redukować biurokrację w różnych obszarach. Rząd nie odebrał jed...
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Rada Ministrów przyjęła we wtorek pierwszy pakiet deregulacyjny opracowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technolo...
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas