Sąd: ulotka z godzinami pracy apteki nie jest reklamą

Rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki ogólnodostępnej na plakatach, banerze i ulotkach nie stanowi zakazanej reklamy aptek - uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

Publikacja: 15.07.2022 21:15

Sąd: ulotka z godzinami pracy apteki nie jest reklamą

Foto: Adobe Stock

dgk

Przedsiębiorca prowadzący aptekę ogólnodostępną zwrócił się do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców  o interwencję w sprawie decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego. GIF utrzymał w mocy inną decyzję, którą stwierdzono naruszenie przez przedsiębiorcę zakazu reklamy aptek poprzez rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki w formie plakatów, banera i ulotek.

Rzecznik wstąpił do postępowania przed WSA w Warszawie po  stronie przedsiębiorcy.  Wskazał, że w przepisie art. 94a ust. 1 zdanie drugie Prawa farmaceutycznego ustawodawca wyłączył z zakresu pojęcia "reklama" informacje o lokalizacji i godzinach pracy apteki. W ocenie Rzecznika, każda forma przekazu ograniczającego się do wskazania lokalizacji i godzin pracy apteki, bez względu na to jak jest sformułowana, jest dozwoloną przez prawo informacją niestanowiącą zakazanej reklamy.

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ABC Firmy
Samozatrudnieni bez ochrony przedemerytalnej. Jak ich zabezpieczyć?
ABC Firmy
Co sprawdzić w umowie przed złożeniem oferty w przetargu?
ABC Firmy
Rewolucja w KRS. Nie będzie grzywny za nieskładanie sprawozdania finansowego
ABC Firmy
Nowe zasady raportowania ESG. Co to oznacza dla polskich firm
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
ABC Firmy
Apteka dla aptekarza? Nierozwiązany problem branży farmaceutycznej
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką