Kto odpowiada za zaginioną przesyłkę – przewoźnik czy jego podwykonawca?

Takie pytanie niejednokrotnie pada w sytuacji, gdy w przewóz feralnej przesyłki zaangażowane zostało kilka różnych podmiotów.

Publikacja: 16.09.2022 09:39

Kto odpowiada za zaginioną przesyłkę – przewoźnik czy jego podwykonawca?

Foto: Adobe Stock

Już na samym początku należy zaznaczyć, że prawidłowa odpowiedź nie będzie taka sama w każdym przypadku. Zależy ona od wielu czynników, między innymi: rodzaju zawartej umowy oraz faktu, czy z osobą odpowiedzialną za zaginięcie łączy nas stosunek zobowiązaniowy. Zagadnienie to przysparzało wielu problemów na gruncie praktycznym oraz w orzecznictwie sądowym, wobec czego rozstrzygnięcia tej kwestii podjął się Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie o sygnaturze V CSK 191/18.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Deregulacja: będzie łatwiej o porozumienie w spornej sprawie z urzędem
ABC Firmy
Firmy mogą dostać nawet 1 mln zł od rządu. Na wniosek zostało kilka dni
ABC Firmy
Rząd chce zdjąć ciężary z firm. Ale zrobił mniej, niż pierwotnie zapowiadał
ABC Firmy
Rząd przyjął pierwszy pakiet deregulacyjny. Ma ułatwić prowadzenie biznesu
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
ABC Firmy
Ważna informacja dla firm korzystających z obniżonej ceny prądu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń