Kto odpowiada za zaginioną przesyłkę – przewoźnik czy jego podwykonawca?

Takie pytanie niejednokrotnie pada w sytuacji, gdy w przewóz feralnej przesyłki zaangażowane zostało kilka różnych podmiotów.

Publikacja: 16.09.2022 09:39

Kto odpowiada za zaginioną przesyłkę – przewoźnik czy jego podwykonawca?

Foto: Adobe Stock

Już na samym początku należy zaznaczyć, że prawidłowa odpowiedź nie będzie taka sama w każdym przypadku. Zależy ona od wielu czynników, między innymi: rodzaju zawartej umowy oraz faktu, czy z osobą odpowiedzialną za zaginięcie łączy nas stosunek zobowiązaniowy. Zagadnienie to przysparzało wielu problemów na gruncie praktycznym oraz w orzecznictwie sądowym, wobec czego rozstrzygnięcia tej kwestii podjął się Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie o sygnaturze V CSK 191/18.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ABC Firmy
Przedsiębiorcy dostaną pomoc od urzędów pracy przy rozwijaniu biznesu
ABC Firmy
Wkrótce przedawnią się długi z 2022 roku. Co zrobić, żeby nie stracić pieniędzy
ABC Firmy
Resort rozwoju przekazał nowe informacje ws. firm dotkniętych skutkami powodzi
ABC Firmy
System kaucyjny ruszy z opóźnieniem. Rząd tak zdecydował
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
ABC Firmy
Sąd Najwyzszy usuwa lukę w prawie w sposób korzystny dla wierzycieli. Co orzekł?