Aktualizacja: 13.06.2025 18:34 Publikacja: 30.11.2022 07:36
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z prawem farmaceutycznym reklama aptek i punktów aptecznych jest zabroniona. Zdaniem NSA nawet długie na 10 m bannery nie stanowią jednak reklamy, gdy znajduje się na nich tylko informacja o lokalizacji i godzinach otwarcia. Podanie nazwy apteki także jest dozwolone.
Sprawa dotyczyła właściciela apteki, na którego organy nadzoru farmaceutycznego nałożyły nakaz zaprzestania reklamy i ukarały go grzywną. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił obie decyzje. Główny inspektor farmaceutyczny wniósł jednak skargę kasacyjną. Uzasadnił, że tablice wywieszone przez aptekę wykraczały poza dozwoloną informację ze względu na znaczne rozmiary bannerów (jeden z nich miał 10 metrów długości i powierzchnię 250 mkw.). Były widoczne z daleka. Oprócz nazwy i adresu apteki umieszczono na nich logo oraz widoczną strzałkę wskazującą lokalizację apteki.
Prezydent Andrzej Duda podpisał w piątek ustawę, która zobowiązuje deweloperów do publikowania cen oferowanych m...
Prezydent Andrzej Duda podpisał w piątek tzw. ustawę deregulacyjną, która uprości zasady prowadzenia działalnośc...
Prezes ignorujący sądowy zakaz pełnienia tej funkcji może odpowiadać za szkody kontrahentów wynikłe z niewypłaca...
30 maja ruszył nabór wniosków w programie Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje publiczne dotyczące projektu rozporządzenia Omnibus IV, które przewidu...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas