Reklama
Rozwiń

NSA: Duży banner to nie zawsze reklama apteki. Liczy się jego treść

Informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki jest dozwolona. Nawet gdy zajmuje 250 mkw.

Publikacja: 30.11.2022 07:36

NSA: Duży banner to nie zawsze reklama apteki. Liczy się jego treść

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z prawem farmaceutycznym reklama aptek i punktów aptecznych jest zabroniona. Zdaniem NSA nawet długie na 10 m bannery nie stanowią jednak reklamy, gdy znajduje się na nich tylko informacja o lokalizacji i godzinach otwarcia. Podanie nazwy apteki także jest dozwolone.

Sprawa dotyczyła właściciela apteki, na którego organy nadzoru farmaceutycznego nałożyły nakaz zaprzestania reklamy i ukarały go grzywną. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił obie decyzje. Główny inspektor farmaceutyczny wniósł jednak skargę kasacyjną. Uzasadnił, że tablice wywieszone przez aptekę wykraczały poza dozwoloną informację ze względu na znaczne rozmiary bannerów (jeden z nich miał 10 metrów długości i powierzchnię 250 mkw.). Były widoczne z daleka. Oprócz nazwy i adresu apteki umieszczono na nich logo oraz widoczną strzałkę wskazującą lokalizację apteki.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
To ostatnie chwile, żeby nie zapłacić więcej za prąd. Mija ważny termin
ABC Firmy
Nowy obowiązek dla przedsiębiorców od 1 lipca. Chodzi o e-doręczenia
ABC Firmy
Firmy mają uzyskać szybszy dostęp do danych z rejestru PESEL i nie tylko
ABC Firmy
UE „pogrzebie” producentów roślinnych suplementów? Niejednoznaczny wyrok TSUE
ABC Firmy
Można wykonać test i sprawdzić, jak firma jest przygotowana do raportowania ESG