NSA: Duży banner to nie zawsze reklama apteki. Liczy się jego treść

Informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki jest dozwolona. Nawet gdy zajmuje 250 mkw.

Publikacja: 30.11.2022 07:36

NSA: Duży banner to nie zawsze reklama apteki. Liczy się jego treść

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z prawem farmaceutycznym reklama aptek i punktów aptecznych jest zabroniona. Zdaniem NSA nawet długie na 10 m bannery nie stanowią jednak reklamy, gdy znajduje się na nich tylko informacja o lokalizacji i godzinach otwarcia. Podanie nazwy apteki także jest dozwolone.

Sprawa dotyczyła właściciela apteki, na którego organy nadzoru farmaceutycznego nałożyły nakaz zaprzestania reklamy i ukarały go grzywną. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił obie decyzje. Główny inspektor farmaceutyczny wniósł jednak skargę kasacyjną. Uzasadnił, że tablice wywieszone przez aptekę wykraczały poza dozwoloną informację ze względu na znaczne rozmiary bannerów (jeden z nich miał 10 metrów długości i powierzchnię 250 mkw.). Były widoczne z daleka. Oprócz nazwy i adresu apteki umieszczono na nich logo oraz widoczną strzałkę wskazującą lokalizację apteki.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Przedsiębiorcy zyskają dodatkowy czas na wykup gruntu. Jest nowy projekt ustawy
ABC Firmy
Przedsiębiorcy mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupu auta elektrycznego
ABC Firmy
Bez specjalnego oświadczenia trzeba zwrócić dopłaty do prądu. Jak i do kiedy je złożyć?
ABC Firmy
Pierwsze przepisy AI Act weszły w życie. Wprowadzają nowy obowiązek dla firm
ABC Firmy
Tysiące firm zagrożone zwrotem dopłat do prądu i to z odsetkami